Forsiden > Ny teknik > Se Champions League finale i 4K VR

Se Champions League finale i 4K VR

Dog kun på BT Sport - og måske YouTube

onsdag 17. maj 2017, af Tom Dissing

Folk der ikke er kunder hos BT, eller British Telecom, som det såmænd ikke hedder mere, kan ikke komme til at se Champions League finalen i VR.
Men det kan de hjemme i England, hvor VR for alvor har fået vind i sejlene.
Som altid med sådanne nye teknikker, er det lidt svært.
Og sådan er det også i dette tilfælde, hvor det bliver lidt svært at komme tæt nok på, på telefonen eller på den tablet du bruger.
Omvendt er det netop denne 360 grader oplevelse af banen, der ser ud til at have fået stadig flere til at kigge forbi, netop VR eller 360 graders versionen af finalen, der tidligere er blevet sendt i VRF/360 grader.
Os der ikke bor i England, kan do ende med at blive heldige, da BT allerede nu har annonceret at de - ud over premium versionerne - vil sende/forskudt (?) på et utal af andre platforme, hvor det altså ikke koster noget at se med.
Og som - måske - ikke er Geo blokket, så folk uden for UK også kan se med.
Indtil videre er det således planlagt at vi andre kan se sæsonens sidste UEFA Champions League og dermed UEFA Europa League finalen på YouTube, på BTs website, på BT Sport kanalerne, på “the app” Der - tror vi - kræver at du er BT kunde ).
Alt sammen for at understrege at BT vil ud til flest mulige med the UEFA Champions League finalen.
Skulle du vælge at se med på YouTube, eller på ( BT TV ) TV vil det være muligt at se med i 4K UHD med Dolby Atmos.
VR eller i dette til fælde 360 grader spås i den forbindelse en pænt flot fremtid.
Nu hvor UEFA Champions League finalen kommer i 360 graders streams på YouTube og på BTs “Sport Virtual Reality App”, vil det være muligt at se både kampen, visse highlights og kommentarer og skilte i flot 360 grader, mens kampen spilles.
Det vil ydermere være muligt - løbende - at opdatere, det såkaldte “camera viewpoint”, der uanset hvad ikke vil kunne komme tæt på, men som stadig giver en anden oplevelse end seerne er vant til.
Folk der - i den forbindelse - ikke er vant til fodbold kan ikke vide at det hele bliver klaret på Cardiff’s National Stadium of Wales , den 3. juni og at kampen står mellem Real Madrid og Juventus.
John Petter, CEO BT Consumer siger:
-Making the UEFA Champions League and UEFA Europa League available for free to everyone in the UK shows that BT really is serious about making sport much more accessible to the public, starter han og fortsætter.
-These are two of the biggest club football tournaments in the world and showing them live on social media and on mobile devices makes it more readily available to a younger audience as well as available to traditional TV viewers, fortsætter han.
-BT Sport wants to offer the best possible experience to our viewers and so for this year’s UEFA Champions League final not only are we broadcasting in 4K UHD with Dolby Atmos sound, our live YouTube stream will also be available in 4K UHD. We will also be making the UEFA Champions League final available live via multiple 360°cameras. This will mean viewers will be able to watch on YouTube or via the new BT Sport VR App, either watching a directed programme with commentary and graphics or they can choose their position to view from eight locations in the stadium, forklarer han videre og understreger.
-We believe that VR can offer our viewers an immersive second screen view which will enhance our coverage. We’re excited to be broadcasting what we believe to be the biggest multi-camera live 360° sporting event ever for the first time to our customers, slutter han og bliver suppleret af YouTube’s Senior Director in EMEA, Stephen Nuttall.
Han siger:
-Our users love football, so we’re seriously excited to bring BT Sport’s ground-breaking coverage of these two massive games LIVE on YouTube, for a second year running, starter han og fortsætter.
-Fans today expect quality content on every screen and this partnership delivers just that. People can enjoy it wherever they are, on any screen and experience new ways of watching the beautiful game. Super high resolution, 360° VR – we can’t wait, slutter han.
VR indhold forventes i den forbindelse at vokse til en global markedsværdi der minder om 41 milliarder dollars i løbet af 2023.
Dermed at det altså ved at være sidste udkald, hvis du hellere vil sidde henne i et hjørne og surmule over at fortidens 4:3 bare var bedst.
Det er der mange unge - og knapt så unge - forbrugere der er uenige i.
De tager de nye muligheder til sig, i det sekund de kommer.
Og VR er en af dem de synes er sjove.
Igen.
Som flere har pointeret, kvinder gider ikke løbe rundt med de der sjove VR briller, der - forresten - heller ikke bliver solgt mange af.
Det er derimod de “almindelige apparaters” evne til at kunne vise VR eller 360 grader, der fanger.
Det kan man jo også gøre på en mobil, hvorfor det er muligt “næsten” at være der selv, bare man kan finde ud af at kaste mobilen rundt i luften.
Nu fik vi skrevet at det globale VR indholds marked forventes at ende på 41 milliarder dollars i 2023.
Da det er “op fra” 147.5 millioner dollar i 2015, har du gættet at dette marked er ved at eksplodere.
Og at dem der leverer indhold til dette marked, har en spændende fremtid.
I den forbindelse spiller de der VR headset dog stadig ind.
Der var i 2016 solgt omkring 12.2 millioner VR headset, der forventes at vokse til 70 millioner i 2021.
ibc.org har vurderet at der bliver solgt omkring 14 millioner smartphone VR headsets i 2017, hvorfor det er forventeligt at der bliver solgt omkring 25 millioner året efter.
Det er med andre ord et marked der leder efter indhold.
Så du må vel bare se at komme igang.

Meddelelse eller kommentar?

Forum Kun for abonnenter (bidragydere skal oplyse e-mail-adresse, før de kan indsende bidrag)

Før du kan deltage i dette forum, skal du tilmelde dig. Indtast venligst nedenfor de personlige adgangsoplysninger, du har fået tilsendt. Hvis du ikke allerede har tilmeldt dig, skal du gøre det. tilmeld dig først.

Connexiontilmeldingglemt adgangskode?