Forsiden > News > Seerne har ikke 30 sekunder

Seerne har ikke 30 sekunder

De dropper klip på YouTube hvor de først skal igennem 30 sekunders reklame

tirsdag 21. februar 2017, af Tom Dissing

Mens TV stadig har egentlige reklameblokke, ser det ud til at tjenester som YouTube, er på vej væk fra sådanne.
Google, der står bag YouTube har således netop pointeret at de fra 2018 helt vil droppe de “lange” 30 sekunders reklamer foran de klip, deres besøgende ønsker at se.
Som altid med Google, er deres formuleringer pænt bløde.
Det forandrer dog ikke at de må formodes at have målt på netop disse lange reklamer, der åbenbart betyder at op imod 100 procent af dem, der ellers ønskede at kigge med, dropper at se de klip, der gemmer sig bagefter de 30 sekunders - såkaldt - “unskippable” reklame, der betyder at du ikke kan “springe fra” efter 4-6 sekunder.
Google der netop er kendt for at være endog særdeles konservative i forhold til at ændre ellers “velfungerende” reklameplaceringer, må derfor formodes at have beslutett at - enten - ingen, eller kun meget få, har tid til at vente på at reklamen på 30 sekunder er kørt færdig.
Den officielle udmelding er - indtil videre — blot at YouTube prøver med nye formater engang i 2018.
Formater der “work well for both users and advertisers”, som de skriver det.
De “officielle” tal om hvorfor de “lange” 30 sekunders reklamer “ikke fungerer” er at “mere end halvdelen” nu besøger YouTube på deres mobiltelefon, hvor de “lange” 30 sekunders reklamer “ikke fungerer”.
Eller som de skriver har 30 sekunder med reklamer for produkter forbrugeren ikke finder relevante har en “negativ effekt” for brugere med en “small data plan”.
Argumentet er dermed - delvist - at dem der stadig køber data - til mobilen - i kilobyte (?) ikke er interesserede i at betale for den data, de mange reklamer “koster”.
Et netop så dumt argument, at det er svært ikke se Google og YouTubes vurdering som værende at 30 sekunders reklamer kort og godt “ikke længere” fungerer i forhold til deres brugere.
Det store spørgsmål er dermed - nærliggende - gør dem på TV så?

Meddelelse eller kommentar?

Forum Kun for abonnenter (bidragydere skal oplyse e-mail-adresse, før de kan indsende bidrag)

Før du kan deltage i dette forum, skal du tilmelde dig. Indtast venligst nedenfor de personlige adgangsoplysninger, du har fået tilsendt. Hvis du ikke allerede har tilmeldt dig, skal du gøre det. tilmeld dig først.

Connexiontilmeldingglemt adgangskode?