Forsiden > News > Sky Sports UK droppede Fly Away kits

Sky Sports UK droppede Fly Away kits

onsdag 26. oktober 2016, af Tom Dissing

En ting er at Formel 1, eller som det retteligt hedder Formula 1 overgår til at blive en 4K eller UHD produktion fra 2017.
En anden er at producenten Sky Sports UK dropper det ellers kendte princip med såkaldte “Fly Away” kits, der “grundliggende” er en eller flere lastbiler/flyvere der kører “i forvejen” med en hulens masse udstyr, der “næsten” er parat til produktion, når holdet ankommer.
Problemet med Fly Away kits er bare at det er for langsomt til Formula 1.
Derfor vælger Sky nu helt at droppe den “logistik” på Formula 1 i 2017, efter en række Gearhouse/Gravity Media “OBPod” test i 2016, der viser at det er både hurtigere og billigere at bruge “OBPod”.
Fordelene er mange.
Sky Sports UK der producerer Formula 1 i Tyskland, Italien og endelig i England, og som har gjort det siden 2012, har længe gjort alt hvad de kan for at få produktionen - der som du vil have oplevet på TV - er voldsomt omfattende, billigere og hurtigere.
Opstilling var - naturligvis - uanset hvad, et mareridt, og nedpak, tog lige så lang tid, hvis ikke længere, da det hele jo skal ind i sære kasser, der krævede en “doktorgrad i kasse”.
Efter i flere år at have ledt efter “synergi” ved at bruge Fly Away kits og OB vogne, mellem de mange racerbaner og produktioner, kom Sky Sports UK frem til at synergien kunne findes i “OBPod” princippet.
Keith Lane, director of operations, Sky Sports UK forklarer hvordan selskabet startede med at få hele tre produktions “typer” til at forliges ( den iTyskland, i Italien og endelig den i England:
-We all had distinct operations, we came up with a solution that worked for everyone, starter han og fortstætter om overgangen fra Fly Away kits.
-It (hele produktionen, red. ) works as three unilateral productions, fortsætter han of forklarer at Sky Sports UK startede med at “fusionere” de enkelte kits til “et”, der hurtigt voksede fra de oprindelige “Fly Away kits”, til “OBPod”, der kan bruges på alle tre markeder.
Som eksempel er det idag den samme 500TB server og MCR, der gemmer alle feeds fra alle løb.
Det betyder at denne “MCR pod”, nu bruges alle steder.
Kevin Moorhouse, Gravity Media Group, Chief Operating Officer supplerer.
-When we started discussing this with Sky it was about how we can do it as cheaply as possible, with as little weight as possible, for this new contract, starter han og fortsætter.
-We went to Smiths of Great Bentley and said: We now want to build a production gallery on a footprint that is 2m x 3m, but we want it to be 6m x 6m, fortsætter han.
-They looked at us as if we were crazy, but they managed to build these pods. The whole thing has been designed so that we can get these things put out and set up really quickly, slutter han.
Kevin Moorhouse kan således forklare at hele opstillingen af et Formula 1 løb nu er nede på at tage halvanden dag.
-When we first started doing Formula One it would take us two-and-a-half to three days to set the facility up. We’re doing it now in one-and-a-half days. We used to run out 20 cables. We now run out four 24-way fibres. All the pods are connected by fibre.
Bedst af alt tager det nu mindre end tre timer at rive det hele fra hinanden, når det hele er færdigt.
Centralt i denne historie er det altså de såkaldte “Sky Pad for F1”, der siden er blevet døbt “OBPods”, der gør udslaget.
Og nu hvor det er blevet testen endeligt igennem i løbet af 2015/2016, dropper Skys F1 produktioner helt Fly Away kits.
I den forbindelse kunne det være pænt relevant at høre om systemet kan håndtere overgangen til UHD.
Keith Lane, director of operations, Sky Sports UK forklarer:
-From next season we are going to do a UHD service, for which Formula One Management are going to be providing the coverage, as they do now, but we need to consider how we are going to get that signal back, starter han og fortæller videre om Tata, der er den såkaldte “group partner for delivering that services”.
-In the past, the three countries would duplicate a lot of the cameras and the feeds they were getting from Formula 1, such as the on-board cameras, fortsætter Keith Lane.
-Tata has enabled us to do things very differently, beyond the traditional managed video service.
Han forklarer videre.
-We wanted a great big fat pipe, and we now do 16 services of encoding and decoding ourselves for all three companies, including on-board cameras, the reverse vision feeds, and some of the courtesy feeds that we get from the relevant territories, slutter han og løfter sløret for hvor komplekse produtioner der rent faktisk er tale om, slutter han.

Meddelelse eller kommentar?

Forum Kun for abonnenter (bidragydere skal oplyse e-mail-adresse, før de kan indsende bidrag)

Før du kan deltage i dette forum, skal du tilmelde dig. Indtast venligst nedenfor de personlige adgangsoplysninger, du har fået tilsendt. Hvis du ikke allerede har tilmeldt dig, skal du gøre det. tilmeld dig først.

Connexiontilmeldingglemt adgangskode?