Forsiden > Ny teknik > Splay valgte Nepas ActionHub

Splay valgte Nepas ActionHub

torsdag 17. december 2015, af Tom Dissing

I en tid hvor selv store broadcastere - som TV2 - begynder at måle reklame effekten på “hele netværket” og “alle platforme” i stedet for på de enkelte TV kanaler, kan det ikke undre at det samme sker på Internet.
Her er en af de helt store, Splay, der kalder sig selv for “Nordens største YouTube-netværk, som samler de største YouTube- stjerner”.
Deres udfordring ser ud til at have været at de ikke - godt nok - kunne måle trafikken på deres mange kanaler.
Derfor har de ifølge Nepa valgt at prøve deres såkaldte ActionHub, der er rigtig god til netop at måle de former for trafik som Splay har brug for at kunne måle.
Deres kunder, der er størrelser som Unilever og Coca Cola vil nemlig gerne have helt præcise tal hvis de skal annoncere i Splay netværket.
Olle Råghall, Commercial Director Media & Entertainment, Nepa siger:
-We are proud to welcome Splay Networks as a new Nepa client. Together we will develop unique solutions for measuring the effects of advertising across digital networks and give advertisers access to actionable insights about an important yet elusive demographic: millennials, slutter han og blive suppleret af Victor Ljungberg, Global Head of Sales, Splay.
Han siger:
-We have searched for the optimal way to measure advertising and brand-lift across our network for a long time. Now we will not only offer a unique and detailed campaign follow-up we will also provide great value to our advertisers by enabling them to conduct research on millennials, a critical target group, slutter han.
ActionHub, der ser ud til at være det værktøj som Nepa og Splay er blevet enige om, er kort og godt et redskab der måler på hvordan “the millennial target group” bruger Splays netværk.
Og som med udgangspukt i disse målinger er det muligt at målrette kampagner direkte til de unges adfærd, der naturligvis også kigger på detaljer som demografi.
ActionHub kan ydermere bruges efterfølgende så det altså både er muligt at planlægge kampagner med udgangspunkt i denne løsning og efterfølgende evaluere effekten af - for eksempel - branded content, hvor de unge - som eksempel - optræder i tøj som annoncøren betaler, mens de drikker den sodavand en anden annoncør vil markedsføre.
Splay og Nepa forventer ydermere at kunne måle på de enkelte campagner og såkaldt “brand-lift”, for nu blot at nævne enkelte parametre.
Læs mere om ActionHub HER.
Læs mere om Splay HER

Meddelelse eller kommentar?

Forum Kun for abonnenter (bidragydere skal oplyse e-mail-adresse, før de kan indsende bidrag)

Før du kan deltage i dette forum, skal du tilmelde dig. Indtast venligst nedenfor de personlige adgangsoplysninger, du har fået tilsendt. Hvis du ikke allerede har tilmeldt dig, skal du gøre det. tilmeld dig først.

Connexiontilmeldingglemt adgangskode?