Forsiden > Ny teknik > Supermarked går OTT

Supermarked går OTT

fredag 30. januar 2015, af Tom Dissing

Fransk film og TV for den sags skyld har det ikke særligt godt.
Kreativiteten er i bund og salgstallene er fulgt med.
Det har naturligvis fået en masse film og TV folk til at få endog mange grå hår ovenpå hovedet, ganske som regeringen har opsat flere restriktioner så fransksprogrede produktioner har en række fordele andre ikke har.
Det er de bare ligeglade med hos Carrefour, der egentligt er et supermarked der kan alt fra æbler til et par tusind liter olie til opvarmning, der nu har fundet ud af at forbrugerne virker parate til at betale for adgang til deres nye streaming platform, de kalder for Nolim Films, der gik i luften sidste uge.
Ikke overraskende er indholdet en blanding af film og serier, med overvægt på engelsktalende ( dubbede ) film og serier, der suppleres op med populære - lokale - film og serier.
Basen er Saffron Digital, der har en platform de kalder for UltraViolet.
Samarbejdet betyder at tjenesten allerede fra første dag kan tilbyde film og serier på tablet, telefon og computer.
Og de allerede fra starten af kan tilbyde film som "Gravity", "Godzilla" og "Edge of Tomorrow", suppleret med TV shows som "Gotham", "The Walking Dead" og "Arrow".
Naturligvis komplimenteret med lokalt fransk indhold.
Tilbudet er som tidligere en kombination af streamede film og serier og serier der kan lejes, og nydes efter download, og endeligt indhold der kan hentes og beholdes.
Noël Prioux, executive director of Carrefour France, siger:
-Our clients consumption habits are constantly evolving. With Nolim Films, we will address their expectations and new uses of video. This new offer is part of the brand’s digital strategy, which relies on the complementarity of our distribution channels, slutter han.
Jason Keane, CEO fra Saffron Digital supplerer:
-We are delighted to be involved in the launch of such a monumental service. As well as offering its customers a new and exciting entertainment experience, Carrefour is securing its place as one of the world’s leading entertainment retailers. As one of the biggest UltraViolet services to launch in Europe, Nolim Films will no doubt be instrumental in driving digital media adoption throughout the region, slutter han.
Læs mere om platformen bag Carrefours tiltag, her
Her lige promoen for tjenesten.

Meddelelse eller kommentar?

Forum Kun for abonnenter (bidragydere skal oplyse e-mail-adresse, før de kan indsende bidrag)

Før du kan deltage i dette forum, skal du tilmelde dig. Indtast venligst nedenfor de personlige adgangsoplysninger, du har fået tilsendt. Hvis du ikke allerede har tilmeldt dig, skal du gøre det. tilmeld dig først.

Connexiontilmeldingglemt adgangskode?