Forsiden > News > TDC taber flere TV kunder

TDC taber flere TV kunder

Sidste kvartal skerd 18000 til

tirsdag 31. oktober 2017, af Tom Dissing

Der kan vist ingen tvivl herske om at TDC Group, der blandt andet står bag TV signalerne til mere end en million husstande, har et problem.
Egentligt er det ikke TDC der har problemet, men det ser ud til at aben lander hos dem.
Forbrugerne gider kort og godt ikke længere kabel TV.
Om det er prisen, eller - mere sandsynligt - indholdet, er uklart.
Sikkert er det dog at TDC bløder som aldrig før.
De har netop udsendt deres nyeste kvartalstal, der kan fortælle at koncernen - der stadig er dominerende her i landet - kan notere at de har fået 75.000 nye mobilkunder.
Det betyder at det såmænd ikke går helt så dårligt som man kunne tro, med det nu konsekvente tab af TV kunder.
Kvartalets omsætning nået op på 5,0 milliarder kroner.
Og det er sådan set fint, vurderer koncernchef Pernille Erenbjerg.
Hun siger:
-Vi er på sporet i forhold til forventningerne til årets resultat, men også i forhold til vores strategi, der fortsætter ind i det nye år. Hvis vi ser bort fra roaming-regulering og salget af TDC Hosting, så har vi en lille vækst i driftsresultatet for første gang i tre år, slutter hun.
Der hvor der er problemer er på TV kunde siden.
Vi er ikke længere klar over hvor mange kvartaler i træk at TDC har tabt kabel TV kunder.
Men det er i hvert fald mere end 7 kvartaler i træk, at der er tabt hvad der ligner 20-25.000 kunder.
Og således også i dette kvartal.
Tabet er dog nu nede på 18.000 tabte kunder, hvilket måske lyder af meget, men som altså er mindre end de tidligere kvartalers tab.
Pernille Erenbjerg fortsætter.
-Vi er i et tv-marked under forandring, hvor vi ser en stigende efterspørgsel efter digitalt indhold. Derfor har vi også søsat en række initiativer, der bygger bro mellem traditionelt tv og streaming, og som noget nyt begynder vi nu også at give vores kunder eksklusivt indhold, som de kun finder hos YouSee, slutter hun.
YouSee, har således stadig omkring 1,3 millioner TV kunder, der nu bliver tilbudt alt fra kombinerede streaming- og TV pakker, til egentligt TDC indhold, som TDC producerer direkte til deres kunder.
TDC kalder dette indhold for “eksklusivt dansk indhold”, der kun er tilgængeligt via app og TV boks.
Deres norske afdeling Get, har tidligere på året været ude med tilsvarende “pakker”, hvor det er muligt for kunder at købe både streaming og TV kanaler i samme “pakke”.
Man kunne gætte at Get følger efter med eksklusivt indhold der er afstemt til markedet, der her i landet - åbenbart - er en kanal, der hedder ChriChri, hvor Christiane Schaumburg-Müller har den altdominerende rolle som sig selv.
Som pointeret er TDC ikke alene om at mærke forbrugernes mindre lyst til at se flow TV.
Sidste uges mest sete programmer havde igen mindre en million seere.
Til gengæld var der hele 14 programmer der havde mere end 600.000 seere.
Sidste uges mest sete program var i den forbindelse “Den store bagedyst”, der både løb fra alle “Vild med dans” programmerne og hele “Knæk Cancer”.
Som i ugen før droppede seerne “Herrens veje”, der i sidste uge var nede på 614.000 seere.
Vi skalnu tre uger tilbage for at finde et program med over en million seere, der såmænd var en omgang “Vild med dans”, der havde 1.026 millioner seere, mens Kanal5 have en rund million seere til en landskamp.
“Vild med dans” i sidste uge havde - på trods af en uges tilløb med cancer temaet - blot 977.000 seere.
Det mest sete program havde blot 4000 flere seere.

v

Meddelelse eller kommentar?

Forum Kun for abonnenter (bidragydere skal oplyse e-mail-adresse, før de kan indsende bidrag)

Før du kan deltage i dette forum, skal du tilmelde dig. Indtast venligst nedenfor de personlige adgangsoplysninger, du har fået tilsendt. Hvis du ikke allerede har tilmeldt dig, skal du gøre det. tilmeld dig først.

Connexiontilmeldingglemt adgangskode?