Forsiden > News > TNS og broadcasterne vil måle mere på dig

TNS og broadcasterne vil måle mere på dig

tirsdag 27. oktober 2015, af Tom Dissing

Fra 2017 bliver de såkalte TV meter målinger udvidet.
Noget der delvist hænger sammen med at TV stationernes aftale med TNS Gallup udløber, og fordi at seernes vaner nu har ændret sig så meget at det ikke længere er nok at måle på dine vaner foran et TV.
Du er jo også begyndt at se TV på mobilen.
Du har længe kigget lidt TV på den bærbare.
Og nu hvor der er kommet et par tablets ind i børneværelset, er der vel ikke meget andet at gøre end også at måle på dem.
Alt sammen noget, FOX, Disney, Turner, Discovery Networks Denmark, DR og MTG, TV2 og TNS Gallup er enige om at der skal måles mere på dig.
Aftalen der er en 2017-2021 aftale er - ifølge TV2 - en væsentligt mere - omfattende aftale end dem TNS Gallup normalt indgår.
Noget der hænger sammen med at forbrugerne her i landet blandt andet er begyndt at streame og i det hele taget se TV på mange nye måder.
TV2 analysechef, Mette Lehrmann forklarer:
-Den ændrede brugeradfærd og de flere skærme, aktører og formater stiller nye og stigende krav til vores måling. Derfor er det med høje forventninger, at vi indgår denne aftale med TNS Gallup, som sikrer os den mest dækkende måling af total ratings på tværs af tv og digital, starter hun og fortsætter.
-Moderne mediemålinger er uhyre komplekse. Vi tager ansvaret på os, investerer i fremtiden og afsætter de fornødne ressourcer, slutter hun.
Og da aftalen med TNS Gallup inkluderer TV 2, DR, MTG, Discovery, Viacom, Turner, Disney og FOX, kan der ingen tvivl herske om at der nærmest skal forskes i dine TV vaner. Fra engang i 2017.
Ikke overraskende tager det tid at kunne måle på hvad du sådan går og laver.
Derfor starter den såkaldte implementering af “den nye seermåling” allerede nu, hvorfor det reelt allerede om få måneder vil være muligt at kunne måle hvor meget (TV)tid du bruger på din computer, på din tablet eller mobil.
Vurderingen er nemlig at du bruger langt mere tid der, end du sådan går og tror.
Tid som annoncørerne og kommercielle TV stationer er mere end interesserede i hjælpe dig med at bruge.
Blandt andet ved hjælp af mere målrettede reklamer som eksempel.
Markeder som England, USA, Sverige, Norge og Holland har tilsvarende planer om måle vaner/forbrug på samme måde som nu bliver indført her i landet.
Hvornår dette sker, er dog - fortsat - uafklaret.
Underdirektør Frank Klausen fra TNS Gallup/Kantar Media, siger:
-Vi er utroligt glade og stolte over, at en samlet tv-branche har genvalgt TNS Gallup/Kantar Media til at gennemføre seermålingen i Danmark. Den nye måling afspejler den komplekse og ændrede adfærd hos seerne og sikrer, at målingen vil være fuldt dækkende for seningen fremover. TNS Gallup/Kantar Media ser frem til fortsat at kunne levere en seermåling, som er blandt de absolut mest avancerede i verden. Vi vil gerne kvittere for, at gruppen bag kontrakten har valgt en løsning med fokus på kvalitet og fremtidssikring, slutter han.
Mette Lehrmann supplerer:
-Blandt byderne har været ledende markedsanalyse-institutter fra hele verden, herunder TNS Gallup/Kantar Media, der måler i Storbritannien og andre europæiske lande. Det er udtryk for, at vi er langt fremme i Danmark, når de førende analyseinstitutter går med i vores EU-udbud, starter hun og fortsætter.
-Distributørerne forstår vigtigheden af en troværdig markedsmåling, og de bidrager til en dækkende måling ved at implementere den nødvendige teknologi i deres play-tjenester, slutter hun.

Meddelelse eller kommentar?

Forum Kun for abonnenter (bidragydere skal oplyse e-mail-adresse, før de kan indsende bidrag)

Før du kan deltage i dette forum, skal du tilmelde dig. Indtast venligst nedenfor de personlige adgangsoplysninger, du har fået tilsendt. Hvis du ikke allerede har tilmeldt dig, skal du gøre det. tilmeld dig først.

Connexiontilmeldingglemt adgangskode?