Forsiden > News > TV2 brugerinddrager

TV2 brugerinddrager

Handler mest om at annoncørerne skal blive klogere

mandag 26. juni 2017, af Tom Dissing

Så er der igen igen bingo på TV2.
Denne gang dog ikke så meget til ære for forbrugerne.
Det handler nemlig fortsat mest om annoncørerne, når TV2 om snart tilbyder ReklameBingo til alle de forbrugere der har mod på dette.
Ideen er i den forbindelse at “øge opmærksomheden på reklameblokken”, hvorfor kunderne nu - snart - kan spille sig til en større forståelse af deres adfærd til ære for netop annoncørerne, der via dette ReklameBingo tilta, vil kunne blive lidt klogere på “seernes reklameforbrug”, som TV2 skriver det.
Det hele er så ellers pakket ind i et “fino” bingospil til mobilen, der “ligner”: et spil hvor den enkelte forbruger spiller og kan vinde præmier”.
Igen.
TV2 har tænkt over sagerne, sammen med der største annoncørere.
I ReklameBingo kan forbrugerne, der jo allerede er kunder hos TV2, derfor se frem til at spille bingo på en af de - af seerne - meget kendte bingoplader, der i stedet for tal indeholder logoer fra TV2s annoncører.
Og så er det ellers at forbrugerne har muligheden for at spille om og med disse logoer, der lyser op - cirka - når annoncørernes reklamer bliver vist i reklameblokken på hovedkanalen.
Så når forbrugerne ser disse reklamer og efterfølgende spiller logo-bingo, kan annoncørerne “læse” hvordan forbrugerne har det.
Christian Godske, der er Head of Commercial Product Development forklarer:
-Der er et meget klart formål med lanceringen af ReklameBingo. Vi ønsker at øge opmærksomheden omkring annoncørernes reklamer og fastholde endnu flere seere i reklameblokken. En øget opmærksomhed på reklameblokken vil have en helt konkret værdi for vores annoncører, der gennem brugernes øgede fokus på skærmen får løftet kendskabet til deres kampagner, starter han og fortsætter.
-Initiativet skaber samtidig også nye digitale muligheder for brugerinddragelse og -involvering i form af second screen-tilbud til de mange danskere, der sidder med enten deres smartphone eller tablet foran tv-skærmen, slutter han.
ReklameBingo er reelt allerede kendt af en god del af TV2s kunder eller seere.
TV2 har tidligere tilbudt bingospil i formatet “Fuld plade”, hvor der i følge TV2 var over 600.000 der spillede med.
Det er pænt tæt på at være flere end der ser alle de andre top tyve programmer - med undtagelse af Matador - hvilket jo er rigtigt flot, hvorfor det nok skal passe når TV2 videre skriver at “målet er at alle, der spiller med, får en god og sjov oplevelse og naturligvis muligheden for at vinde gode præmier”.
TV2 er dog klar over at det vil være muligt at læse endnu mere ud af deres kunders vaner, hvis det bliver en succes med ReklameBingo.
Christian Godske fortsætter:
-TV2 får – gennem en indbygget survey-mekanisme i spillet - opbygget et panel på mange tusinde mennesker, hvor vi bliver klogere på brugernes reklameadfærd og -forbrug. Dette giver os mulighed for at spørge yderligere ind til forbrugernes holdninger til annoncøren og deres budskaber og generelt kvalificere vores viden om brugerne. Den information, vi her opsamler, kan give annoncøren vigtig viden, der kan bruges til at optimere kampagnerne yderligere – fx i forhold til kreativitet, målgrupper eller placeringer i sendefladen, slutter han og understerger dermed at kunder må se sig tilfredse med oplevelsen, og de sponsorgaver de kunne tænkes at vinde.

Meddelelse eller kommentar?

Forum Kun for abonnenter (bidragydere skal oplyse e-mail-adresse, før de kan indsende bidrag)

Før du kan deltage i dette forum, skal du tilmelde dig. Indtast venligst nedenfor de personlige adgangsoplysninger, du har fået tilsendt. Hvis du ikke allerede har tilmeldt dig, skal du gøre det. tilmeld dig først.

Connexiontilmeldingglemt adgangskode?