Forsiden > News > TV2 går efter større synergi mellem skærm og virkeligheden

TV2 går efter større synergi mellem skærm og virkeligheden

tirsdag 10. maj 2016, af Tom Dissing

Størrelsen Christian Odd, der sidst har fået DRs såkaldte “Matador-projekt” “Korsbæk på Bakken” ud på Bakken, og dermed ind i en masse menneskers bevidsthed, er manden der netop er blevet hyret at TV2, til at “videreudvikle og udbygge store, tværgående events, der samler danskerne i stor stil”, som TV2 skriver det.
Det er med andre ord blevet tid til at de cykelløb, der kan opleves på TV, også - potentielt - bliver til en del af seernes hverdag.
Og nu hvor TV2 er en forretning, sørger for en supplerende indkomst hos netop TV2.
Christian Odds formelle titel bliver kommerciel eventchef, der både skal styrke de enkelte “events, der samler danskerne” og sørge for at der bliver tjent nogle penge på disse.
Noget han må have haft succes med på DR, hvor netop “Matador-projektet” “Korsbæk på Bakken”, må formodes at være en kommerciel succes for DR.
På TV2 kommer det dog nok mere til at handle om sport.
Sport, der bliver fulgt op af events, hvilket - let - kunne tænkes at handle om EM i fodbold og Tour de France, der begge er oplagte begivenheder til at supplere op med events, hvor de mindste og deres fædre kan dyrke eliten, eller bredden, sammen.
Jacob Fischer-Nielsen, chef for TV2 Kommercielle Partnerskaber forklarer:
-Christian skal være med til at sikre, at TV 2 fortsat kommer ud i landet for at samle og møde danskerne, og at vi gør det på den rigtige måde. Det kan være i forlængelse af et programformat eller som forlængelse af nogle af vores store sportsrettigheder. Det kan også være en selvstændig kommerciel event, der engagerer og gør en forskel for både publikum, for vores partnere og for TV2. Med Christian får vi en dygtig, visionær leder ind med masser af erfaring fra projekter, hvor redaktionelt indhold indgår i kommerciel ramme, slutter han.
Christian Odd der oprindeligt kommer fra musikbranchen, hvor han har været “produktansvarlig for nogle af de største danske og udenlandske kunstnere”, supplerer:
-Jeg har i løbet min karriere haft fokus på at give danskerne nye muligheder for at tilbringe tid med underholdningstilbud af høj kvalitet, starter han og fortsætter:
-TV2 har fra første færd været fantastisk dygtige til at samle danskerne. Jeg glæder mig som et lille barn til at bidrage til at forlænge og forstærke de mange stærke brands fra TV2-familien og gøre det muligt for et stort publikum at blive begejstret og beriget i TV2s selskab, slutter han.
Den effektive herre startede allerede den 2. maj.

Meddelelse eller kommentar?

Forum Kun for abonnenter (bidragydere skal oplyse e-mail-adresse, før de kan indsende bidrag)

Før du kan deltage i dette forum, skal du tilmelde dig. Indtast venligst nedenfor de personlige adgangsoplysninger, du har fået tilsendt. Hvis du ikke allerede har tilmeldt dig, skal du gøre det. tilmeld dig først.

Connexiontilmeldingglemt adgangskode?