Forsiden > News > TV2 leder efter stærke danske fortællinger

TV2 leder efter stærke danske fortællinger

Har du en vil de godt have at du producerer den

torsdag 1 februar 2018, af Tom Dissing

TV2 har netop afholdt “Producenternes Dag”, hvor deres faste leverandører var inviteret til at kigge forbi og høre hvad TV2 leder efter af produktioner i 2018.
Og nu hvor indholdsdirektør, Anne Engdal Stig Christensen kunne sige:
-Dansksproget indhold udgør over 70 procent af sendefladen på TV2s hovedkanal og står for 85 procent af TV seningen på TV2. Så dansk indhold er vigtigere end nogensinde! Det er det, vi vil. Og det er det, der profilerer TV2 og vores streamingtjeneste TV2 Play over for de udenlandske tjenester, startede hun og fortsatte.
-Den røde tråd er, at vi vil have engagerende dansk indhold, der fungerer på tværs af platforme. Det er også en god melding til jer producenter, der har leveret så meget godt TV2-indhold i 2017. Vi kom ud af året med samlet fremgang til TV2-familien og med tre kanalrekorder til TV2 News, TV2 Sport og TV2 Fri.
Det var dog ikke kun Anne Engdal Stig Christensen, der talte.
Kanalchef, Lotte Lindegaard havde også et par kommentarer til 2018.
-“Alt det vi deler” ( TV2 kampagne fra 2017, red. ) er måden, vi ser verden på. Vi vil holde fokus på det, der samler os, frem for det der adskiller os. Og vi vil diskutere alt det vigtige, der betyder noget for os som borgere i dette land, forklarede hun videre.
-Så vi vil gerne overraskes med originale programideer, der overrasker, skubber til grænserne, leverer fortællinger på en ny måde og rammer os i solar plexus, så vi gribes, griner eller græder. Seerne og brugerne vil gerne kildes og inspireres, så kom gerne til os med nye forslag. Vi er ikke helt så forsigtige på hovedkanalen, som I nogle gange tror, fortsatte hun.
-Tidligere troede vi, at vi kannibaliserede på os selv, når vi foldede programmer ud på flere platforme – men situationen er omvendt. Med long reads på tv2.dk og debat på News eller tv2.dk gør vi programmet større – ikke mindre. Vi skal folde vores indhold endnu mere ud på alle platforme, sluttede hun.
Af andre nye TV2 tiltag er udviklinge af TV2 Zulu og TV2 Play.
Herfra kunne kanalchef Sune Roland, der er manden bag det nye lyserøde Zulu, fortælle at “en af overskrifterne er at komme tættere på de unges virkelighed”.
-Zulu skal give de unge et grin, en følelse, en drøm og en stemme, og det skal ske på en særlig Zulu’sk måde. Zulu elsker livet, og vi har mod til at være originale – og til at tage chancer og ind imellem risikere et fejlskud, sluttede han.
Producenternes Dag kiggede ydermere på tv2.dk, TV2s generelle aktivitet på sociale platforme, og gav en slags status på TV2 Play.
Selve dagen blev afholdt i Aktualitetsstudiet på Kvægtorvet, hvor det også fremgik at TV2 ønsker at prioritere de “yngre aldersgrupper”.
Den generelle formulering var at “hele TV2-familien” i 2018 har/skal have “ekstra fokus på de yngre aldersgrupper”, da disse 20-30-årige “i de seneste år har ændret deres medieforbrug markant”.
Derfor vil blandt andet TV2 Nyhederne, der har “etableret en særlig redaktion” ( til denne målgruppe ) udvide dækningen af relevant indhold til denne målgruppe.
I konkreter ser det ud til at en af de ting TV2 lærte af 2017 var at deres “klokken 20-programmer” klarede sig rigtigt godt, men at deres “ved 21-tiden” og ved “21.30-tiden” programmer “ikke har kunnet fastholde seerinteressen”.
Et gæt herfra er at det er planen at ændre det forhold i 2018.

Meddelelse eller kommentar?

Forum Kun for abonnenter (bidragydere skal oplyse e-mail-adresse, før de kan indsende bidrag)

Før du kan deltage i dette forum, skal du tilmelde dig. Indtast venligst nedenfor de personlige adgangsoplysninger, du har fået tilsendt. Hvis du ikke allerede har tilmeldt dig, skal du gøre det. tilmeld dig først.

Connexiontilmeldingglemt adgangskode?