Forsiden > News > TV2 ser ikke TV2Play som sVoD

TV2 ser ikke TV2Play som sVoD

fredag 27. november 2015, af Tom Dissing

TV2 brugte igår en god del af dagen på “Media Talk” på at forklare at de ikke længere ønsker at måle deres platformes “annonceværdi” i forhold til det antal der - for eksempel - kigger med på en TV udsendelse.
Metoden er “gammel” og “upræcis” ser vurderingen ud til at være.
I samme omgang kunne koncernens salgsdirektør Peter Olafsson fortælle at deres TV2 Play platform ikke er en “subscriber platform”, son Netflix eller HBO Nordic, hvor kunderne kan se video som de vil og når de vil.
Det er derimod en slags “TV på på Internet kanal”, hvorfor der også der vil være reklamer i flow TV kanalerne, der står for op imod 15 procent af den sening, som foregår på Play.
Det betyder at kunder der allerede har betalt for adgang til denne service fortsat skal se reklamerne hvis de vælger at se de flow TV tilbud der er i pakken.
Dem der vælger at se enkelt programmer bliver i stedet målt på deres “valg”, der af TV2 vurderes som et kommercielt produkt, der blandt andet bliver solgt til ebay, der her i landet driver Den Blå Avis, og som sammen med TV2 er på vej med husstands omdelte reklamer.
Tilbage i flow TV afdelingen af Play, er det ydermere meningen at tilbyde annoncørerne muligheden for at købe “et supplement til kundens traditionelle tv-kampagne”, baseret på såkaldt “datadrevne produkter”, der dækker over registrering af forbrugerne bevægsmønstre.
TV2s samarbejde med eBay bliver i den forbindelse udvidet, så annoncørerne får adgang til cirka 50 procent af al desktop-forbrug her i landet.
Head of Business Development på TV2 Jacob Zeeberg, forklarer:
-Det, at man som annoncør kan gå ét sted hen og få adgang til over 3 millioner danskere på tværs af desktop, tablet og mobil, og kombinere dette med data fra brugernes adfærd på dba.dk, bilbasen.dk og tv2.dk, giver nogle helt unikke muligheder for både at ramme brugere i en given målgruppe og brugere i markedet for et givent produkt, starter han og fortsætter om hvor meget af din adfærd på deres platforme TV2 rent faktisk registrerer:
-Vi arbejder i øjeblikket på en række forskellige tiltag, og første skud fra stammen er klar til lancering ved årsskiftet. Det bliver et produkt, som er skræddersyet til de af vores annoncører, som er flittige brugere af husstandsomdelte tilbudsaviser. Her giver vi annoncørerne mulighed for at lave en digital forlængelse af deres tilbudsavis-kampagne, hvor de digitalt målretter kampagnen mod det samme konsumer-segment, som modtager tilbudsavisen. Det betyder dels, at de har mulighed for at ramme nogle af dem, som har et ”Nej tak”-skilt på deres postkasse, og dels at de kan forstærke effekten af deres tilbudsavis, slutter han.
TV2 oplever i den forbindelse at rigtigt mange anoncørere ønsker at placere såkaldt web-tv på TV2s site.
-Vi har i dag mere end 3,5 mio. visninger i gennemsnit om ugen, og vi planlægger at øge denne ret så massive kapacitet med yderligere mindst 50 procent i 2016. Hvilket kommer til at give nogle helt unikke muligheder i forhold til at afvikle målrettet web-tv eller indkøbe det programmatic, slutter Jacob Zeeberg.

Meddelelse eller kommentar?

Forum Kun for abonnenter (bidragydere skal oplyse e-mail-adresse, før de kan indsende bidrag)

Før du kan deltage i dette forum, skal du tilmelde dig. Indtast venligst nedenfor de personlige adgangsoplysninger, du har fået tilsendt. Hvis du ikke allerede har tilmeldt dig, skal du gøre det. tilmeld dig først.

Connexiontilmeldingglemt adgangskode?