Forsiden > News > TV2 vil 2screen aktivere deres seere

TV2 vil 2screen aktivere deres seere

mandag 31. august 2015, af Tom Dissing

Hvis du ikke allerede spiller på Vueltaen, er TV2 på vej med nye muligheder for at gøre dette frem til den 13. september.
Ikke for penge - i denne omgang - men gad vide om det ikke også snart kommer.
I stedet kan TV2s seere svare på en række quizspørgsmål, der først vil være til at se skærmen, og som kan svares i de apps der frigives til markedets smarte telefoner.
Dermed bliver der pludseligt muligt at at gætte - eller næsten spille - på hvilken rytter der kommer først over målstregen og om den ene eller den anden vært ender med at have ret i det ene eller det andet.
Det eneste TV2 forlanger i første omgang er adgang til din Facebook konto, så billedet fra denne konto vil kunne ses på TV skærmen, før du svarer via mobil.
Tiltaget, der dermed ser ud til at basere sig på at TV2 får en god del informationer om dem der medvirker følges op med et nyt såkaldt “fan-site”, der hedder fan.tv2.dk, hvor alle der spiller, quizzer, eller -gætter med skal registrere sig før de for eksempel kan “spille med live under Vueltaen”.
Sitet, er reelt allerede åbent da der var “snigpremiere” under TV2 Sports dækning af NBA basketball, tidligere.
Redaktionschef der, Kristian Hyldgaard, siger:
-Vi oplevede et meget højt engagement fra seerne. Jeg er sikker på, at det lykkedes, fordi der for første gang er udviklet et digitalt format, der supplerer din sportsoplevelse med både viden og et stærk community - uden at det generer din sportsoplevelse. At vores værter kan række ud til vores seere og involvere dem, samtidig med at brugerne kan konkurrere med deres venner i sportsviden, giver en helt unik oplevelse. Fan.tv2.dk har et meget stort potentiale som engagerende medie og som supplement til din tv-sportsoplevelse, slutter han og bliver suppleret af Jacob Zeeberg, der er head of Business Development i TV2 Reklamesalg.
Han siger:
-De første resultater, vi har set fra TV2 Fan, har været meget lovende. Vi tror på, at det nye format kan bruges til en digital forlængelse af en række programmer, og jeg er sikker på, at den nye platform kan være med til at udvikle den måde, vi arbejder med seerinvolvering på. TV2 Fan forlænger tv-oplevelsen og involverer på en måde, som ikke er set før. Samtidig har sitet et kommercielt potentiale, der er interessant både for TV2 og for vores kommercielle partnere, slutter han.
Blandt de produkter eller oplevelser TV2s seere kan finde under Vueltaen er spil fra Danske Spil. Og da det er muligt at samle point op til at spille “gratis for” vil det være muligt at “veksle Fan-point” til “Oddset freebets”.
Jesper Thyssen fra Danske Spil forklarer:
-Second screen-løsninger er blevet en mere integreret del af vores marketingindsats, da det er en unik mulighed for at bygge broen mellem tv og vores digitale produktportefølje. I TV2 Fan har vi fundet den ultimative mulighed for at integrere vores brand og produkter i et sjovt og involverende koncept med TV2s seere og vores potentielle kunder, slutter han.
Det er muligt at opleve sitet her

Meddelelse eller kommentar?

Forum Kun for abonnenter (bidragydere skal oplyse e-mail-adresse, før de kan indsende bidrag)

Før du kan deltage i dette forum, skal du tilmelde dig. Indtast venligst nedenfor de personlige adgangsoplysninger, du har fået tilsendt. Hvis du ikke allerede har tilmeldt dig, skal du gøre det. tilmeld dig først.

Connexiontilmeldingglemt adgangskode?