Forsiden > News > Telenor må være lidt sure på Discovery

Telenor må være lidt sure på Discovery

tirsdag 2. februar 2016, af Tom Dissing

Hvis du har fulgt med de sidste par dage, har du sikkert bemærket at op imod 2,5 millioner husstande i Skandinavien ikke længere har adgang til Discovery kanalerne.
Noget der primært har berørt danske og norske kunder hos Telenor, der ejer distributøren Canal Digital, der trak stikket til alle Discovery kanaler i Norge og i Danmark mandag morgen klokken 00.00.
Nu viser det sig så at Telenor også har trukket deres reklamer.
Det betyder at alle TV reklamer for Telenor, Canal Digital og andre Telenor produkter ikke længere markedsføres på Discovery kanaler, eller andre platforme.
En udvikling der er særdeles svær at se som andet end at Telenor cheferne er endog særdeles fornærmede over at det ikke var muligt at få en aftale med Discovery Networks på plads.
Kenneth Tjøndal Pettersen, der er kommunikations direktør ( kommunikasjonsdirektør ) i Telenor forklarer dog at det absolut intet har at gøre med den igangværende konflikt med Discovery.
Han siger:
-Vi gjør ikke dette for å bruke det som pressmiddel. Dette kommer som en konsekvens av at nedslagsfeltet til tv-kanalene er så dramatisk forandret og derfor må vi til det skrittet og trekke reklamen fra TVNorge, Max og de andre Discovery-kanalene, slutter i norsk radio.
Det er som vi forstår det tilfældet at de også trækker deres reklamer fra de danske kanaler, hvorfor det - helt sikkert - intet har at gøre med den igangværende konflikt.
Med det forbehold at Discoverys kanaler jo - rent faktisk - ikke længere kan levere det antal seere som de tidligere kunne, hvorfor alle annoncørere jo vil være nødt til at overveje hvor da så skal bruge deres annoncekroner.
Igen.
Konsekvensen af “de igangværende forhandlinger” er væsentligt mere omfattende i Norge end her i landet.
Stadig.
Annoncørere her i landet vil være nødt til at forholde sig til et tab af 200.000 husstande i deres kampagner.
Tilbage i Norge diskuterer de fortsat om det nu er korrekt at de prisstigninger der er årsagen til hele problemet blot var “hvad der svarer til en kop kaffe”, eller væsentligt mere, som distributørerne jo ville være nødt til at forlange af deres kunder.

Meddelelse eller kommentar?

Forum Kun for abonnenter (bidragydere skal oplyse e-mail-adresse, før de kan indsende bidrag)

Før du kan deltage i dette forum, skal du tilmelde dig. Indtast venligst nedenfor de personlige adgangsoplysninger, du har fået tilsendt. Hvis du ikke allerede har tilmeldt dig, skal du gøre det. tilmeld dig først.

Connexiontilmeldingglemt adgangskode?