Forsiden > News > Vi er nået til “the Age of Curiosity

Vi er nået til “the Age of Curiosity

torsdag 26. november 2015, af Tom Dissing

Størrelser som Discovery Networks går en herlig fremtid imøde.
De har netop gennemført et studie i forbruger/seer -vaner, der fokuserer på hvad seerne gør mens de ser TV.
Den korte version er at de piller ved deres telefoner, roder med deres tablets, eller er på toilettet midt i reklamerne.
Der er dog en enkelt undtagelse.
Der er nemlig kun 24 procent af seerne der bruger deres øjne til andet end at se TV med, når der er såkaldt “factual content” i deres TV.
Og nu hvor der netop er så meget af den slags på Discovery Networks kanaler, har deres Central & Eastern Europe, Middle East and Africa (CEEMEA) afdeling kunne konstatere at vi nu er nået til “The Age of Curiosity”, der såmænd også er titlen på det “study” de netop har sluppet i Bukarest i Rumænien.
Discovery Network har tjekket på deres seere og kunders vaner, konkret de 16-55 årige i hele syv markeder, konkret Tyskland, Polen, Rumænien, Rusland, Saudi Arabien, Syd Afrika og endelig i Turkiet.
Og her viser det sig - altså i følge dette “studie” - at hele 37 procent af seerne piller ved deres telefon, med mindre de ser “factual content”.
Så er det “kun” 24 procent af seerne der tjekker sociale medier.
En pænt uhyggelig detalje i analysen er at bare 51 procent - overhovedet - var “curious or inquisitive” i forhold til den kanal de tændte for/kiggede på, hvilket kan ses som en fordel, da broadcastere så blot skal sørge for at sende det som seerne alligevel forventer.
Omvendt er det nok ikke særligt sikkert at de får seerne til at se reklamerne, da bare 26 procent bliver hængende på en kanal, hvis de startede “uengageret”.
20 procent går nærmest øjeblikkeligt igang med at surfe Internet, mens 10 procent giver sig til at se hvad de optog sidste gang de satte optageren til at optage, i stedet for at se live TV.
Vi erkender at vi ikke ved om det er muligt at få øjnene i “Welcome to the Age of Curiosity”, der er et Discovery Networks studie.
Sikkert er det dog at Discovery Networks også må have mærket en begyndende sivning af deres seere til andre platforme/medier, hvorfor de er begyndt at undersøge hvad de kan gøre for at stoppe sivningen.
Heldigt for dem skal de blot producere nogle flere “factual content” formater.
Med lidt held betyder det at de på sigt begynder at skrue ned for deres reality agtige formater, der - set herfra - fylder ret godt i programfladen på en del af deres kanaler.
Lettere ærgeligt fortæller Discovery Networks ikke noget om forskellene på køn.
Det kunne ellers have været interessant med lidt tal om kvinder versus mænds seervaner.
Det kan være at det kræver at du læser “Welcome to the Age of Curiosity”, hvis du altså kan få fingre i et eksemplar.
Studiet blev vist frem igår.

Meddelelse eller kommentar?

Forum Kun for abonnenter (bidragydere skal oplyse e-mail-adresse, før de kan indsende bidrag)

Før du kan deltage i dette forum, skal du tilmelde dig. Indtast venligst nedenfor de personlige adgangsoplysninger, du har fået tilsendt. Hvis du ikke allerede har tilmeldt dig, skal du gøre det. tilmeld dig først.

Connexiontilmeldingglemt adgangskode?