Forsiden > News > Viaplay stiger gevaldigt i pris

Viaplay stiger gevaldigt i pris

torsdag 14. januar 2016, af Tom Dissing

De seere der har eller overvejer at investere i en af Viaplays pakker, skal vide at investeringen i blandt andet Premier League har betydet at priserne stiger pænt voldsomt på den konto.
Og selv om at det ikke er sket endnu, er det pænt sikkert at planen er at hæve prisen endnu mere, kommer senere.
Hjemme i Sverige er prisen nemlig steget væsentligt mere end den ender med at stige her i landet.
Viaplay der for den største pakke - indtil den 10. februar - kostede 229, stiger således til 299 kroner om måneden, hvilket er tæt på 1,5 gange så meget som du betaler i DR medielicens.
Priserne i Sverige stiger til sammenligning endnu mere, konkret stiger den største pakke med voldsomme 43 procent - for deres Viaplay Total - til 449 kroner, mens den mindste sportspakke, Viasat Sport går fra 279 til 399 svenske kroner. ( der ikke er den samme “kanal” som før prisstigningerne, red.)
Herhjemme er kunder der vil se sport lidt heldigere.
Viaplay Sport bliver nemlig til Viaplay Total, mens der fortsat vil findes en Viaplay Sport, der dog kun indeholder sport.
Disse kanaler ender på enten 269 eller 299 kroner, og tilbyder som bekendt en del sport du ikke kan få adgang til andre steder.
Dem der kan nøjes med den “oprindelige” Viaplay pakke, har allerede oplevet en mindre prisstigning til 89 kroner om måneden.
Dermed er det for alvor blevet dyrt at se sport på TV.
Og selv om at man kunne håbe, er der nok ingen tvivl om at alle andre udbydere af sports TV også oplever højere omkostninger, hvorfor sportsinteresserede kan se frem til prisstigninger uanset hvordan de vil have øjnene i sport.
Tilbage i Sverige har en række medier og endnu flere kunder kaldet de nye - svenske - priser for et “prischock”.
MTG har desuden rettighederne til OL i Rio, hvilket betyder at dem der vil se denne begivenhed, til sommer, reelt bliver nødt til at være kunder i butikken, hvis de vil se OL.
Den svenske sportchef Per Nunstedt forsvarer netop de voldsomme prisstigninger med udgifterne til OL i Rio og da mange “ligaer” de har de eksklusive rettighederne til.
MTG Sveriges VD Anders Jensen, forklarer:
-Vissa tittare och prenumeranter som har varit tveksamma till produkten tidigare kanske säger ”nej, det här är jag inte intresserad av”. Men innehållet är rikare än någonsin, så för den som verkligen är intresserad ter sig nog inte prishöjningarna som en dealbreaker, siger han til Dagens Media og fortsætter.
-Prishöjningarna kommer primärt av att intresset för det som vi har köpt är större än någonsin, och av att det är flera andra som har velat köpa det som vi har köpt. Innehållet har blivit dyrare, slutter han.
Prisstigningerne kommer også i Sverige den 10. februar.
OL til sommer er som tidligere fordelt mellem DR og TV2.
Det er først fra 2018 Discovery overtager OL.

Meddelelse eller kommentar?

Forum Kun for abonnenter (bidragydere skal oplyse e-mail-adresse, før de kan indsende bidrag)

Før du kan deltage i dette forum, skal du tilmelde dig. Indtast venligst nedenfor de personlige adgangsoplysninger, du har fået tilsendt. Hvis du ikke allerede har tilmeldt dig, skal du gøre det. tilmeld dig først.

Connexiontilmeldingglemt adgangskode?