Forsiden > Ny teknik > Viasat satser på den 2. skærm

Viasat satser på den 2. skærm

tirsdag 23. april 2013, af Tom Dissing

TV3 tror fortsat på at deres seere er friske på at se flow-tv.
Dog med det forbehold at det kræver at der sker en masse på den såkaldte 2. skærm, som de fleste nu bruger mere tid på end på selve husalteret, når de ser flow TV.
Derfor har Viasat og Head of Development på TV3, Lars Mossing, taget hul på en fremtid hvor der blive udviklet til den 2. skærm.
Tjekker du sitet her, er det muligt ved at løfte bunden af siden - lidt som på en iPad - at supplere dit flow TV kiggeri op med hvem der spiller på holdet, ganske som det snart - gætter vi på - er muligt at gætte på hvor mange flere kilo silikone der skal til, før Bryggen synker i den iPad add der dog først lige skal hentes.
like.TV er yderemere muligheden for at chatte med de andre der kigger med, opdateringer af hvor langt de enkelte serier er nået, og meget mere.
Bedst af alt er app ikke kun til Viasats kanaler.
Det er muligt at læse om de andre kanaler der dog - gætter vi på - ikke helt har samme funktionalitet som TV3 kanalerne.
I forhold til om tiltaget betyder at TV3 skubber seerne over på de andre kanaler, siger Lars Mossing:
-Det er fristende at fokusere på egne programmer, men man mister helt sikkert nogle forbrugere og så vil der være konkurrenter, der er stærke end os. Det handler om at tilfredsstille forbrugerne, starter han og fortsætter om det som det jo netop handler om, nemlig at få kunderne til at se reklamerne.
-Man ( den enkelte seer, red. ) ( Og så skal Viasat først lige have udviklet en app, som forbrugerne kan hente, red. ) skal have en app, som i 4 sekunder monitorerer lyden på en tv-reklame og så kan man eksempelvis få information om, hvor man kan købe videospillet eller få mere information om bilen, der reklameres for. Vi vil teste det inden for ganske få måneder, slutter Lars Mossing.
Sport er i den forbindelse allerede særdeles populært i USA, ganske som alternative slutninger er det, som på billedet, der godt nok er fra Canada.
Herhjemme bliver er derfor - allerede fra starten - muligt at følge med i flere samtidige NFL kampe på like.TV.
Her et spot for en produktion, der garanteret også ender på iPad.

Meddelelse eller kommentar?

Forum Kun for abonnenter (bidragydere skal oplyse e-mail-adresse, før de kan indsende bidrag)

Før du kan deltage i dette forum, skal du tilmelde dig. Indtast venligst nedenfor de personlige adgangsoplysninger, du har fået tilsendt. Hvis du ikke allerede har tilmeldt dig, skal du gøre det. tilmeld dig først.

Connexiontilmeldingglemt adgangskode?