Forsiden > News > Vice på vej med sjov ide

Vice på vej med sjov ide

fredag 20. marts 2015, af Tom Dissing

Der findes sikkert en række “drengerøve” der har bemærket at størrelsen Vice eksisterer.
Blandt andet fordi DR er begyndt at købe deres produktioner og indhold, ganske som HBO Nordic også tilbyder deres indhold.
Problemet med Vice er bare at det rent faktisk er målrettet drengerøve i alle aldre.
Det er simpelthen en del af konceptet.
Bare ikke mere.
Piger kan som bekendt også være nogle seje nogle.
Derfor er Vice Media på vej med Broadly, der er fuldstændigt det samme som Vice, nu bare til unge kvinder, der er mindst lige så seje som de unge mænd der ser Vice.
Kanalen, der skulle komme “this spring” kommer til at have fokus på “politics, culture, lifestyle, sex and fashion”, hvilket - i princippet - er det samme som alle andre platforme målrettet unge købestærke kvinder.
Blandt de tiltag der allerede skulle være på plads er “A Day in the Life”(of) “indsæt navnet på en kendt ung kvinde”, der så ellers bliver fulgt af et par TV hold, der optager det alt fra når den unge kvinde arbejder som “bullfighter” or “ballerina”.
Som det er tilfældet med Vice, må man formode at Broadly også er parat til at gå lidt tættere på en kæk måde.
Der bliver også kigget på egentlig “Feminism”, hvor en række kendte kvinder taler ud om deres vej til feminismen.
Shanon Kelley kommer til at stå i spidsen for lanceringen af “platformen/kanalen” mens Tracie Egan Morrissey kommer til at styre indhold.
Shanon Kelley siger:
-If you look at the current landscape of women’s media, it is purely reactionary, starter hun og fortsætter.
-Blogs are either reacting to the news, gossiping about celebrities or discussing the latest beauty and fashion trends. No one is telling original stories that women specifically relate to. For Vice, it is in our DNA to provide original, story-driven video content and speak to a millennial audience, slutter hun.
Vice der fortsat er relativt ukendt herhjemme er bestemt ikke ukendt i resten af verden.
Tilbage i september fandt Vice således 500 millioner US dollars i risikovillig kapital, hvoraf omkring 250 millioner dollars kom fra A+E Network mens 250 millioner kom fra Silicon Valley venture kapital firmaet Technology Crossover Ventures.
Time Warner var i samme omgang inde over som finans partner, men blev vraget da denne størrelse åbenbart ikke havde de samme planer for fremtiden som Vice Media.
Det er fortsat ukendt hvor mange markedet det er planen at rulle Broadly ud på.
Igen.
Tilbage i september var Vice til at finde på 23 TV markeder, for et par dage siden mente USAs præsident at det var på sin plads med et eksklusivt interview der altså kun er til at se på YouTube.
Se mere på Vice kanalen på YouTube her
Her lige et klip fra Obama snakken og en reklamefilm for et bestemt produkt, der i begge tilfælde ikke er klippet som man normalt ser det. Hverken det med USAs præsident, eller det andet.

Meddelelse eller kommentar?

Forum Kun for abonnenter (bidragydere skal oplyse e-mail-adresse, før de kan indsende bidrag)

Før du kan deltage i dette forum, skal du tilmelde dig. Indtast venligst nedenfor de personlige adgangsoplysninger, du har fået tilsendt. Hvis du ikke allerede har tilmeldt dig, skal du gøre det. tilmeld dig først.

Connexiontilmeldingglemt adgangskode?