Forsiden > News > Viceland udfordret i Europa

Viceland udfordret i Europa

onsdag 26. oktober 2016, af Tom Dissing

Det canadiske “kanal/format” Viceland, der er en slags “lifestyle og culture channel”, målrettet de såkaldte millennials, prøver endnu engang.
Denne gang går det ud over Holland og deres Ziggo, der er en slags kabel TV, der er en del hurtigere til at spotte nye trends end vores lokale Telcoer.
Viceland, bliver dog ikke “bare” distribueret i en oversat version.
Tværtimod, er det planen at producere den samme kanal, som i Canada og i USA, bare lokalt, hvilket betyder at enkelte segmenter vil være fra Canada, men at der skal produceres en masse lokalt.
Reaktionerne har i den forbindelse været blandede, da Viceland tidligere er blevet til “en lokal kanal” i USA og senere i England.
Og mens den amerikanske kanal skulle gå efter planen, halter den engelske.
De unge gider simpelthen ikke se kanalen, og så vælger annoncørerne som bekendt at finde andre platforme.
Vice UK har dog siden de sidste rapporter, sidst i først i oktober kunne notere sig at stadig flere kigger med.
Som de siger det, tager det lidt tid at få fat i de der millennials, der har så meget ild bagi, at det er svært at få dem til at sidde stille foran et TV.
Igen.
UK versionen gik ydermere først i luften den 19. september, så de har altså ikke haft meget tid.
Omvendt, tyder en del på at de ( i peak ) 14.000 seere kanalen havde de første to uger, allerede er vokset til mange flere.
Kanalen, der i England udelukkende findes bag en “betalingsmur” på en Sky platform, er omvendt netop gemt for de unge, der ikke - længere - køber store kabel TV pakker.
Og nu hvor det ikke er muligt at købe Vice UK som alenestående produkt, er det svært at få fat i de unge.
Sådan er det ikke i Holland, hvor Ziggo såmænd også eksisterer på mobiltelefonen.
En detalje der kunne tænkes at få de unge til at kigge med derned.
Målgruppen, der fortsat er det 16- til 34 årige, har - til en hvis grad - de samme muligheder herhjemme, da DR3 - ind imellem - sender en “ny sæson” af “Vice”, der er en helt tredje ting.
Ganske som det også er muligt at se den samme/nyere versioner af “Vice” på HBO Nordic, der hjemme i USA netop har introduceret “Vice news Tonight”, der er - i den grad - er news som de unge gider se.
Vi har fundet den nyeste promo, der understreger at Vice fungerer i USA.
Og at de absolut ingen problemer har med at få de unge til at se med.

Meddelelse eller kommentar?

Forum Kun for abonnenter (bidragydere skal oplyse e-mail-adresse, før de kan indsende bidrag)

Før du kan deltage i dette forum, skal du tilmelde dig. Indtast venligst nedenfor de personlige adgangsoplysninger, du har fået tilsendt. Hvis du ikke allerede har tilmeldt dig, skal du gøre det. tilmeld dig først.

Connexiontilmeldingglemt adgangskode?