Forsiden > News > Vinten er glad for 4K

Vinten er glad for 4K

Og UHD

onsdag 1 februar 2017, af Tom Dissing

Det kræver som bekendt sit stativ at kaste rundt med en x100.
Og nu hvor vi lige er faldet over et billede hvor det er muligt at se hvor meget der bliver kastet rundt med både x100 DigiSupere og et 750 hoved fra Vinten, er det på sin plads at fortælle at Vinten faktisk netop har sluppet et såkaldt “White Paper”, som du finder her, hvor du mod fake eller ikke registrering kan få fingre og øjne i sidste nyt i forhold til 4K og sport, set gennem Vintens øjne.
Og selv om at det lyder lidt kedeligt, er Vinten jo for længst igang med at forholde sig til x200 optikker, selv om at vi stadig ikke er meget “over” x101, eller er det x107, der lige er kommet.
Detaljen er jo at Canon har sluppet deres Canon CINE-SERVO 50-1000mm, der pludselig betyder at selv OConnor glade filmfolk kunne fristes med et 750 hoved fra Vinten, der altså kan det der med at sørger for at Z99 ved F259 kan blive en god oplevelse for alle.
Også dem der kigger med.
Vinten selv er pænt glade over at dominere på eents som Super Bowl, the Olympics, og UEFA European Championships, hvilket kunne tænkes at være årsagen til at de hele tiden markedsfører deres stativer som “gode sports stativer”.
Bevares det er de da også.
Der er bare ikke skrækkeligt meget andet end Sachtler eller Vinten at vælge imellem, når der skal gang i en x100.
Og nu hvor begge er Vitec Group brands, tyder noget på at de forsøger at differentiere Vinten fra “søsteren”.
Alt sammen noget du kan læse mere om i deres nye “whitepaper”, “Supporting the 4K Revolution in Sports Broadcasting”, der netop også kigger på fremtiden med “storformat” kameraer som Sony F55 og andet, med “store CMOS’er”.
Detaljen er jo at disse, der må formodes snart at blive større, nu hvor vi blot er få år fra et OL i 8K, og en masse forberedelse/produktion i Japan, på kameraer der mindst har en S35 CMOS.
Manden der har skrevet det hele er Vinten Product Manager Philip Dalgoutte, der både skriver om en fremtid og en nutid med “camera support” til 4K, UHD, suppleret af behovet for at kunne håndtere de heldige x10 gang Slow UHD kameraer der jo også er landet på markedet.
Han skriver blandt andet:
-4K and UHD sports production offer both exciting potential and unusual challenges for networks. While special attention has been given to ensure that camera sensors and lenses are 4K ready, these investments only cater to static images. It is equally important to consider the camera supports and their ability to deliver high quality moving images in a sports environment, starter han og fortsætter med lidt salgsgas.
-What’s really unique about the Vector line is its physical design. The head can breathe or expand through the pantographic design and that allows it to rise and lower as you tilt up and down. When it expands like that, it moves the center of gravity of that huge camera and keeps it in line. So as you tilt down, the center of gravity raises up with it, giving you even more control of the camera. A tilt-over-center head that’s on a hinge or standard tripod really doesn’t have that same type of control, so it’s important to have Vinten’s unique pantographic design when using a large camera and lens systems, slutter han.
Hent det omtalte “White Paper”, her,
Her lige et par videoer der understreger at et godt stativ og hoved er heldigt.
Også til sport.


Meddelelse eller kommentar?

Forum Kun for abonnenter (bidragydere skal oplyse e-mail-adresse, før de kan indsende bidrag)

Før du kan deltage i dette forum, skal du tilmelde dig. Indtast venligst nedenfor de personlige adgangsoplysninger, du har fået tilsendt. Hvis du ikke allerede har tilmeldt dig, skal du gøre det. tilmeld dig først.

Connexiontilmeldingglemt adgangskode?