Forsiden > Ny teknik > Xstreams nye venner hedder XroadMedia

Xstreams nye venner hedder XroadMedia

fredag 4. september 2015, af Tom Dissing

Selv om at alverdens broadcastere fortsat har ret i at det meste TV kiggeri foregår på deres TV kanaler, er presset fra forbrugerne nu så enormt at streamtjenester som Netflix, Viaplay og HBO Nordic, herhjemme hver måned henter tusindvis af nye seere over på deres platform.
En af de måder denne udvikling kunne tænkes “hæmmet” ser ud til at være ved at tage en snak med lokale Xstream, der nu er blevet partners XroadMedia.
Ideen er - broadcast v2.0, hvor såkaldt OTT indhold bliver “Personligt”.
Alt sammen noget de er mere end friske på at fortælle mere om på IBC2015.
Xstream som de fleste kender som størrelsen der kan hjælpe når der skal streames, og som her den 24. september står bag Nordic Media Summit har længe været klar over at “OTT” ( over the top reelt TV hvor forbrugeren selv vælger indhold som hos Netflix, der er sVoD - Subscription Video on Demand ) og “TV Everywhere” ( TV på alle enheder, altid ) er fremtiden.
Så hvorfor ikke se om det er muligt at kombinere dette tankesæt med en partner der er “specialists in building innovative and ground-breaking content”, XroadMedia.
Adolf Proidl, Chief Executive Officer of XroadMedia siger:
-Particularly in OTT consumers are struggling with the flood of content made available to them on multiple devices, starter han og fortsætter.
-The partnership with our friends at Xstream will not only see Ncanto pre-integration into Xstream MediaMakerTM, but will also revolutionise the way content and service providers deliver their content to consumers. Personalisation has just become bigger and better, slutter han.
Og så er det måske du tænker: hvad er Ncanto ?
Det er såmænd XroadMedia “cloud-based content discovery solution”, der tilbyder “intelligent content discovery and personalization”, så den enkelte bruger kan finde endnu mere indhold de ønsker at se, baseret på deres vaner.
Altså lidt som enkelte måske har bemærket at blandt andet Netflix arbejder.
Bedst af alt er det - sådan helt tilfældigt - også muligt at måle den anden vej, så der kan produceres - eller uploades - mere af det indhold der efterspørges.
Dermed begynder tiltaget jo pludseligt at blive relevant for “konventionelle” broadcastere, der jo også har brug for at deres seere giver dem lidt tilbagemeldinger om hvad de kan lide og hvad de let kan leve uden.
Morten Soeger, Director of Global Alliances at Xstream siger:
-We’re delighted to team up with XroadMedia, starter han og fortsætter.
-The combination of Xstream MediaMaker and XroadMedias product suite allows us to offer an attractive discovery and recommendation solution to operators worldwide, allowing them to deliver personalized content to consumers and maximize revenue streams by customizing state-of-the-art product offerings according to the preferences of individual end-users, slutter han.
Alt sammen noget interesserede broadcastere - og alle andre - så ellers kan opleve på IBC2015.
Og skulle du få smag for OTT og den del af industrien afholder Xstream som pointeret seminaret Nordic Media Summit sidst i september.
Xstream og deres MediaMaker er allerede igang hos blandt andet Telenor, Canal Digital, Altibox, SBS Belgium, SBS Discovery, Spark New Zealand/ Lightbox, Fuhu/nabi tablets og andre steder.
De har hovedkontor i København.

Meddelelse eller kommentar?

Forum Kun for abonnenter (bidragydere skal oplyse e-mail-adresse, før de kan indsende bidrag)

Før du kan deltage i dette forum, skal du tilmelde dig. Indtast venligst nedenfor de personlige adgangsoplysninger, du har fået tilsendt. Hvis du ikke allerede har tilmeldt dig, skal du gøre det. tilmeld dig først.

Connexiontilmeldingglemt adgangskode?