Forsiden > News > YouSee bliver indholdsproducent

YouSee bliver indholdsproducent

Kalder nyt tiltag for ChriChriTV

fredag 1 september 2017, af Tom Dissing

Her idag ser det ud til at være premiere på et fænomen, der - indtil videre - hedder ChriChriTV.
Konceptet, der - kort fortalt - er Christiane Schaumburg-Müller, der taler om sig selv og ting hun får penge for at gå op i, er dermed netop så meget meta, at det er morsomt.
ChriChriTV, kan jo - i princippet - ikke få andre seere, end dem der allerede kender Christiane Schaumburg-Müller, hvilket - mere eller mindre - burde være dem der kender hende fra TV.
Bevares, det kan tænkes at Christiane Schaumburg-Müller også har fans uden for TV, hvilket må være tilfældet, da hun ofte bliver omtalt som en “succesfuld blogger”, der netop tjener penge på egen blok.
Sammenfaldet mellem dem der besøger denne, og dem der kender hende fra TV, kunne dog let tænkes at være stort, hvorfor YouSee, der er på vej med TV kanalen, ChriChriTV, kunne mistænkes for at være på vej med en TV kanal, der supplerer Christiane Schaumburg-Müllers eksisterede onlineunivers og magasin op med en TV kanal, der alle har de samme brugere.
Og som dermed ikke genererer nogle nye brugere.
Igen.
Det kan jo være at der netop er nok brugere, hvorfor der kommer fine seertal til denne kanal.
Det virker dog blot en smule 80er agtigt at “genbruge” de samme brugere, på endnu en platform, og der - vel sagtens - tilbyde dem “mere af det samme”, da det jo er det “de vil have”.
Tilbage i markedsføringen, er det omvendt en “moderne måde at lave en ny tv-kanal på”, som:
-Jeg ( Christiane Schaumburg-Müllerglæders tekst fra bloggen, red. ) glæder mig helt vildt til at få vores fantastiske indhold ud at leve blandt YouSees kunder og ChriChris trofaste brugere, skriver Christiane Schaumburg-Müller på hendes blog.
Dermed vil der være nyt indhold til de - typisk unge kvinder - der allerede “kender mig ( Christiane Schaumburg-Müllerglæders tekst fra bloggen, red. ) fra ChriChri-universet”, suppleret af de seere, der kender hende fra “de traditionelle livsstilsprogrammer”, hun ligeledes optræder i.
Blandt de emner, seerne kan se frem til, er 27-årige Lykke, der er ved at dø, da hun har en uhelbredelig form for kræft.
Fokus bliver i følge pressematerialet “de følelser, der rammer hende”, i den “autocamper hun bor i”.
Der bliver også plads til at følge en “gruppe fantastiske mellemøstlige kvinder, der kæmper hårdt for at udfordre det traditionelle skønhedsideal og frigøre sig fra den typiske ide om muslimske kvinder i Danmark”.
YouSee er indtil videre “i fuld gang med at producere de første programmer”, hvilket jo ikke er særligt meget i forhold til at der skulle blive tale om en hel TV station”, der jo kendes på at de sender TV døgnet rundt.
Det kan Christiane Schaumburg-Müller dog også forklare:
-Vi har store ambitioner, og det kræver store samarbejdspartnere. Sammen med YouSee stræber vi mod at skabe noget helt unikt, og vi vil i fællesskab producere 100 danske programmer om året, der tager aktuelle danske problemstillinger op. Og det her er jo kun den spæde start, vi har meget mere fedt indhold i støbeskeen, slutter hun.
YouSee mediedirektør Christian Morgan supplerer:
-Vi er meget passionerede omkring indhold, og det ønsker vi, at vores kunder kan mærke. YouSee vil ikke kun samle og kuratere indhold, vi vil også være med til at skabe fremtidens indhold, og det tager vi altså hul på med vores eksklusive samarbejde med ChriChriTV, starter han og fortsætter.
-Vi kommer til at arbejde meget med dansk indhold, og via ChriChriTV giver vi vores tv-kunder en række gode livsstilssprogrammer, men også velproducerede dokumentarudsendelser, der tager fat på nogle af livets vigtige spørgsmål, slutter han og løfter dermed sløret for at den kommende kanal, vil indeholde en række programmer som Christiane Schaumburg-Müller producerer, mens resten vil være en række gode livsstilssprogrammer, men også velproducerede dokumentarudsendelser, der jo skal indkøbes i konkurrence med de 50-100 kanaler de allerede distribuerer.
Christian Morgan kan fortælle at YouSee allerede har investeret i rettighederne til at sende flere serier:
-I forbindelse med lanceringen har vi købt sæson 6 og 7 af den populære tv-serie, Suits, som jeg ved mange danskere har efterspurgt, og YouSees kunder vil have eksklusiv adgang til de nye sæsoner, før de bliver tilgængelige andre steder i Danmark. Derudover vil vores kunder som de første kunne se den helt nye amerikanske tv-serie “The Bold Type”, der er blevet godt modtaget i USA. Serien er inspireret af chefredaktør Joanna Coles liv, og serien giver et indblik i det vilde liv, som kvinderne bag magasinet Scarlet lever. Man følger en gruppe unge kvinder i New York, som sammen udforsker seksualitet, identitet, kærlighed og mode. Vi er begejstrede for at begge serier bliver en del af vores nye tv-univers, slutter han.
Suits er i den forbindelse til at finde på Netflix, mens “The Bold Type”, der er en FreeForm/ABC serie, der havde US premiere den 20. juni med sendeslut på episode 10, fredag den 6. september, kunne ligne en YouSee/ChriChriTV premiere, der omvendt må formodes at kunne findes på en af de eksisterende “kvindekanaler” senere.
ChriChriTV bliver i den forbindelse en form for streamtjeneste, der “streames” “når det passer YouSees kunder og ChriChris brugere bedst”, hvilket - formodentligt - betyder at det bliver en ren SVoD tjeneste, der formodentligt kan tilgås af alle YouSee kunder, eller via et tilkøbs abo.
Tiltaget suppleres med at kunder vil kunne “blande tv-kanaler og streaming-tjenester i én tv-pakke. Alt sammen på flere og bedre platforme”
Jacob Mortensen, tv- og bredbåndsdirektør i YouSee, forklarer:
-Tv-markedet er under forandring, og vi vil gerne tilbyde vores kunder masser af digitalt indhold, som de kan se, når det passer dem. Derfor har vi samlet en stor streaming-pakke med film og tv fra bl.a. Viasat, Discovery, Comedy Central og Nickelodeon, som alle vores kunder får adgang til, starter han og fortsætter om ChriChriTV.
-I et eksklusivt samarbejde med ChriChriTV og Christiane Schaumburg-Müller skaber vi et helt nyt dansk tv-univers, som vores kunder snart får adgang til. Vi vil være med til at skabe fremtidens indhold, og derfor tager YouSee nu en mere aktiv rolle i forhold til indhold. I første omgang lancerer vi 100 danskproducerede programmer i samarbejde med ChriChriTV, men vi vil eksperimentere endnu mere med eksklusivt indhold i de kommende år, slutter han.
Motivationen bag tiltaget forklarer han således:
-Vores kunder skelner ikke mellem tv-kanaler og streaming-tjenester, men vælger den underholdning, de har lyst til. Derfor har mange af dem f.eks. HBO Nordic som et supplement til deres tv-pakker, men i dag skal en tv-pakke selvfølgelig også indeholde streaming-tjenester. I første omgang kan vores kunder bl.a. vælge at få HBO Nordic, C-More eller Dansk Filmskat med i deres tv-pakke, men vi arbejder på, at endnu flere streaming-tjenester skal være en del af bland-selv-pakken, hvor vores kunder kan sammensætte og ændre deres unikke tv-pakke med et enkelt klik, slutter Jacob Mortensen.

Meddelelse eller kommentar?

Forum Kun for abonnenter (bidragydere skal oplyse e-mail-adresse, før de kan indsende bidrag)

Før du kan deltage i dette forum, skal du tilmelde dig. Indtast venligst nedenfor de personlige adgangsoplysninger, du har fået tilsendt. Hvis du ikke allerede har tilmeldt dig, skal du gøre det. tilmeld dig først.

Connexiontilmeldingglemt adgangskode?