Forsiden > News > YouTube integrerer live TV

YouTube integrerer live TV

Indtil videre kun i USA

torsdag 2. marts 2017, af Tom Dissing

Mens YouTube kun er populær hos dem der ikke ser TV her i landet, står det anderledes til i USA.
Her har bnåde unge og ældre taget denne tjeneste til sig, hvorfor det ikke ville være fremmed for dem at se ABC, CBS, FOX, NBC, ESPN, samt regional sport på “regionale networks”, suppleret af andre netværk, når eller hvis de vælger at gå med.
Alt sammen for 35 dollars om måneden, hvilket ikke ligefrem er billigt.
Men dog billigere end hvis du køber TV pakken af konventionelle TV udbydere, der herhjemme ville være TDC eller Stofa.
Operatørerne kan nu - istedet - og kun potentielt, se frem til at de i stedet for at sælge adgang til TV kanaler skal til at sælge mere båndbredde, i form af adgang til stadig vildere Internet, nu hvor alle hellere vil se TV via denne teknologi i stedet for via kabel.
USA er og bliver dog også væsentlig forskellig i andre sammenhænge.
Her i landet er det - stort set - kun de “unge” der bruger YouTube, mens “de ældre” ser TV.
En påstand, der er svært at bevise da ingen ser ud til at være friske på at fortælle - for eksempel - hvor mange af sidste uges 1,4 millioner seere til Badehotellet der er over 40, 50 eller 70år, som eksempel.
Tilbage i USA, bruger “alle” YouTube, natiurligvis også mest de unge, men de “lidt ældre” er såmænd også på YouTube.
Derfor er tiltaget YouTube TV måske i virkeligheden en rigtig god ide, da de unge kunne tænkes at komme “tilbage i folden”, mens de lidt ældre ville kunne se TV der, uden at se mindre TV, hvilket jo ellers er tendensen. Også i USA.
Christian Oestlien, der er Product Management Director på YouTube siger:
-Consumers have made it clear that they want live TV without all the hassle, starter han og fortsætter på firmaets blog.
-They don’t want to worry about their DVR filling up. They don’t want to miss a great game or their favourite show because they’re on the go. They tell us they want TV to be more like YouTube, fortsætter.
-Well, we’ve got some good news! We’re bringing the best of the YouTube experience to live TV. To do this, we’ve worked closely with our network and affiliate partners to evolve TV for the way we watch today. Meet YouTube TV. It’s live TV designed for the YouTube generation—those who want to watch what they want, when they want, how they want, without commitments, slutter han.
I forhold til samarbejdet med TV stationerne, der her i landet er tæt på 100 procent - ikke tilstede - siger han:
-We’ve also partnered with local TV stations, so you’ll also get sports and local news based on where you live. And YouTube TV offers dozens of additional cable channels, so you won’t miss out on the latest news from MSNBC or Fox News, popular shows and movies from USA or FX, kids programming from the Disney Channel or Sprout, or reality TV from E! or Bravo. You can also add Showtime, or Fox Soccer Plus to your networks for an additional charge. In total, YouTube TV gives you access to more than 40 networks, slutter han og understreger dermed at det danske TV landskab potentielt også står foran en forandring.
Skulle de lokale broadcastere som eksempel vælge at gå ind i en sådan aftale, ville den 10-15 milliarder store TV kanal distributions forretning jo blive - potentielt - ramt, hvilket man kunne forestille sig at den vil være parat til at lobbye en del imod.
Sådan er det igen ikke i USA.
Der har broadcasterne for længst “opgivet” at få fat i de unge seere, hvorfor YouTube og deres nye TV tiltag er en oplagt mulighed for at se om de kan “genfinde” deres seere der.
YouTube TV, ser ydermere ud til at kunne tilbyde alle de features du ellers er vant til at din distributør tilbyder.
Planen er således at tilbyde “cloud DVR”, der bedst kan oversættes til at du kan se det program du glemte, når du vil, og som du vil.
YouTube optager det hele for kunden.
Det eneste de ikke kan blive fri for er YouTube reklamerne før under og efter programmerne og de reklamer broadcasterne breaker med.
Og da rettigheder ikke længere ser ud til at være noget de taler om i USA, kan kunderne se med på alle platforme, i op til ni måneder efte det enkelte program er blevet sendt.
YouTube der længe har tilbudt en række “Red Originals”, der er en slags “YouTube Originals”, som du måske kender det fra Netflix eller Amazon, bliver en del af de 35 dollars det koster at kigge med, forklarer Christian Oestlien videre.
-With a YouTube TV membership, you can watch all of our YouTube Red Original series and movies right on the new YouTube TV app, fortsætter han.
-Every YouTube TV membership comes with six accounts, each with its own unique recommendations and personal DVR with no storage limits. You can watch up to three concurrent streams at a time, slutter han og understreger dermed at YouTube allerede fra starten af, er langt foran - som eksempel - lokale distrinbutører, og broadcastere der fortsat er tilbage holdende med at give forbrugerne lov til at gøre “hvad de vil” med det indhold de betaler for adgang til.

Meddelelse eller kommentar?

Forum Kun for abonnenter (bidragydere skal oplyse e-mail-adresse, før de kan indsende bidrag)

Før du kan deltage i dette forum, skal du tilmelde dig. Indtast venligst nedenfor de personlige adgangsoplysninger, du har fået tilsendt. Hvis du ikke allerede har tilmeldt dig, skal du gøre det. tilmeld dig først.

Connexiontilmeldingglemt adgangskode?