Forsiden > News > Zodiak kan da også

Zodiak kan da også

mandag 7. marts 2016, af Tom Dissing

Hvis du ikke allerede kender “Undressed”, der er et Zodiak format, der hitter i Italien, gør du snart.
Formatet er netop blevet solgt til England og nu også Holland.
Og når vi skriver succes, er det fordi Italien altså netop har købt 40 episoder.
Så nu hvor de netop har investeret i 40 til, går det jo ret godt som Tim Mutimer, CEO Zodiak Rights kan pointere det.
Som vi forstår det er “Undressed” til det engelske marked en såkaldt “first look deal” med Discovery Networks, i form af 20 x 30 minutter produceret af Fizz (der er en del af RDF Television), for TLC i England og Irland.
Suppleret op af aftalen i Holland, der “bare” er 12 x 30 minutter til at starte med.
Her er det Zodiak Nederland der producerer for TLC.
Denne mandag nåede Zodiak Rights og the Banijay Group altså at sælge 32 programmer til.
Formatet der oprindeligt er skabt og udviklet af Magnolia Italy, der er et Zodiak Media company, til en “ungdoms kanal”, Nove, blev efter fire episoder forlænget med 40 episoder til ( modregnet de 4 der var blevet sendt ).
Fordelen ved formatet ser ud til at være at de 15 til 44s årige rent faktisk kigger med.
Konkret var der mere end 15 millioner seere i Italien til formatet. ( med lidt lokale forbehold etc.. )
Selve formatet der er et slags “hands-on social experiment”/dating(?) format, hvor to helt fremmede møder hinanden og taget tøjet af hinanden i et soveværelse, for derefter at bruge løs af de der 30 minutter formatet varer til at “lære hinanden af kende”.
Det hele er så ellers “Based on scientific tests”, der skal “accelerate the process of falling in love through heightened intimacy”, nu med hænder.
Cirka.
Grant Ross, Exec VP of Global Creative Development and Format Acquisitions at Zodiak Media siger:
-We’re incredibly proud of Magnolia Italy for creating yet another innovative format for the group. The show is already a standout hit on Nove and is consistently delivering huge uplifts across all demos. Creativity remains at the heart of what we do and “Undressed” is testament to our continued investment into our creative talent and their ideas which travel. As one of our strongest new formats we are pushing this one hard, both within and outside the footprint. We truly believe “Undressed” has the potential to be a big hit in many more territories, slutter han.

Meddelelse eller kommentar?

Forum Kun for abonnenter (bidragydere skal oplyse e-mail-adresse, før de kan indsende bidrag)

Før du kan deltage i dette forum, skal du tilmelde dig. Indtast venligst nedenfor de personlige adgangsoplysninger, du har fået tilsendt. Hvis du ikke allerede har tilmeldt dig, skal du gøre det. tilmeld dig først.

Connexiontilmeldingglemt adgangskode?