Forsiden > News > eSport finder sin sponsorer

eSport finder sin sponsorer

tirsdag 14. juni 2016, af Tom Dissing

Det er ikke kun “konventionelle” annoncørere der har svært ved at få fat i øjnene hos de unge.
Broadcasterne har erkendt udfordringen.
Derfor kaster broadcastere sig nu også over de platforme og den underholdning hvor de unge findes.
Således har Elgiganten, Power og Hungry.dk netop været med til at få en omgang eport til at fungere.
Noget de såmænd fik TV2 til at hjælpe med, så der kunne komme en masse eksponering af deres produkter.
Om det så betyder at hele showet er en stor omgang reklame, eller om det kun er reklamerne uden om og imellem indholdet der er reklame, melder historien intet om.
Ikke desto mindre endte eports finalen med at blive transmitteret live som optakt til EM.
Årsagen kan der omvendt ingen tvivl herske om.
-E-Sporten er inde i en eksplosiv udvikling og vokser 30 procent årligt. Alle spiller, fordi det er sjovt, eller fordi de ser det som en konkurrencesport, slutter Thomas Koed, formand for forbundet af danske com­puterspillere, eSport Danmark.
Og da det primært er de 18 og 25 år, der spiller med, er det lige her hvor TV ellers kommer til kort, at eSport pludselig ser ud til at fungere som markedsførings platform.
Desuden er dette fænomen nu blevet så populært at også pigerne og “gamle mænd over 35 år” spiller med.
Og nu hvor netop danske spillere har vist sig at være gode til denne sportsgren, er der - oplagt nok - også en del international bevågenhed, når endnu et verdensmesterskab, eller andet vindes af unge knægte fra en forstad til en dansk landsby.
Bedst af alt er sponsorerne tilfredse.
David Merkistein, der ejer holdet Wicked Gaming, siger:
-Både skoler og fodboldklubber har eSport på agendaen, bl.a. meldte den fynske fodboldklub Marienlyst sig på banen for nylig ved at åbne deres helt egen eSport-afdeling. At TV2 også går ind og viser finalen som optakt til EM vidner om, at vi er på vej med det endelige gennembrud, starter han og når lige at forklare at Wicked Gaming nu har Hungry.dk som hovedsponsor.
Et sponsorat, som direktør hos Hungry.dk, Rune Risom, er rigtigt glad for:
-Ud over at sponsoratet selvfølgelig handler om at give os synlighed, så vil vi også gerne støtte eSporten og gaming, så den kan vokse sig endnu større i Danmark. Dels fordi mange af vores kunder er gamere, men også fordi vi selv er gamere, slutter han uden at forklare os lidt ældre læsere hvad en “gamer” er for noget.
Som vi husker det, er det fortsat MTG der har de største investeringer i netop eSport.
Denne gang var det dog TV2 der løb med seerne og dermed æren for at mange flere nu ved hvad “Sommerbold eSport” er for noget.

Meddelelse eller kommentar?

Forum Kun for abonnenter (bidragydere skal oplyse e-mail-adresse, før de kan indsende bidrag)

Før du kan deltage i dette forum, skal du tilmelde dig. Indtast venligst nedenfor de personlige adgangsoplysninger, du har fået tilsendt. Hvis du ikke allerede har tilmeldt dig, skal du gøre det. tilmeld dig først.

Connexiontilmeldingglemt adgangskode?